JellyPages.com

Wednesday 15 June 2011

TahNiaH Dr NoRaziMah bt ZaKaRia

Waktu kejadian: 14 jun 2011
Masa: Pulang dari kerja Jam 5 Petang
Tempat: Di rumah

Mr Suami berbaju jersey merah dan berseluar sukan. Konon bersiap-siap untuk keluar bermain badminton bersama rakan-rakannya. 
    
Mr Suami: Abang berkongsi berita gembira dengan ayang.


Aku: Ha, da tau, abang dapat APC kan.

Mr Suami: Bukan, Yang tu tak payah sebut lah, cuba teka lagi.

Aku: Abang ni memain yer.

Mr Suami: Ada 2 benda, pertama Tahniah! Ayang dah dapat surat senat. Konvo oktober tau. Satu lagi ayang dapat cek dari MCIS Zurich RM1,000.

Aku: Ye ke, mana bukti. Tipu ni.

Mr Suami: Ni ha, kalau tak caye (sambil menyerahkan 2 sampul surat kepadaku) Bacalah.

Aku: Sukacita dimaklumkan bahawa Senat Universiti pada 26.05.2011 telah bersetuju untuk menganugerahkan Ijazah Doktor Falsafah kepada tuan/puan. Ijazah ini akan disampaikan kepada tuan/puan dalam Konvokesyen Universiti pada 3.10.2011 hingga 8.10.2011. Alhamdulillah. 

Mr Suami: Jadi apa plan malam ni, boleh belanja makan.

Aku: Boleh jugak, tapi abang kan nak pi main badminton.

Mr Suami: Alah, boleh cancel. Kita pi makan Ayam Penyet Api nak.

Aku: Hehe (Dan melompat2 kegembiraan Yea!! Yea!!)

Dalam hati berbunga riang, syukur padamu ya Allah atas rezeki yang telah engkau kurniakan dan berikan kepada hambamu yang lemah dan tidak berdaya ini.

6 comments:

  1. Sob sob sob.. sedih saya baca entry akak yg ini.. akhirnya terbalas jugak 'kesusahan' akak selama ini kan.. Tahniah akak! (Lompat bintang :D)

    ReplyDelete
  2. part kak nora mlompat tu x bley nk bayang sgt...errrrr...blh akak ulang tayang kt kami disini??

    ReplyDelete
  3. Sedih ke Lin, tang mana sedih tu... hik, hik (sambil lompat duduk)

    ReplyDelete
  4. Sha, lompat bintang macam Lin sambil jerit yea!!! yea!!!Akhirnya Aku Dapat... hu2

    ReplyDelete
  5. from ME....Congratulations. I think you have been utilised your time very well. And you have not wasted your energy at all.

    Congratulations, once more, Dr Norazimah Zakaria
    Alhamdulillah.....

    ReplyDelete
  6. Thanks Kakak kesayanganku...takkan congrate je, he2

    ReplyDelete