JellyPages.com

Saturday 7 July 2012

AKu daN BanDunG

Seronoknya dapat menghadiri persidangan bahasa di Bandung, Indonesia pada Jun yang lalu. Mengalami perasaan sebagai pembentang di luar negara buat pertama kali sangatlah menggembirakan hati. Hipokrit sekiranya tiada rasa gentar di hati. Dub dab...dub dab diselangi dengan zikir yang sentiasa bermain di lubuk hati hingga perasaan gementar hilang apabila pembentangan dimulakan dan Fuh!!! Alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar.
Alhamdulillah, sesudah pembentangan di Hotel Cemerlang Bandung

Dari Kuala Lumpur aku bertolak ke LCCT Sepang bersama 3 rakan sejawatan yang lain dan sememangnya dua hari awal tiba di Bandung daripada tarikh sebenar persidangan dengan tujuan untuk berjalan-jalan sambil bershoping di sana. Katanya terkenal dengan factory outlet yang menjual barangan berjenama dan harganya lebih murah berbanding di Malaysia.
Ditemani beberapa rakan pembentang yang lain. Dari kiri Dr Norul Haida, Dr. Siti Saniah, aku dan Prof Madya Dr Siti Khairiah. Gambar ini diambil di Tangkuban Perahu, tempat yang terkenal dengan cerita legenda Sang Kuriang.Walaupun dilanda selsema yang teruk tetapi aku gagahi juga berjalan dan bershoping. Semangat kena ada :)
Berlatarkan kawah gunung berapi di Tangkuban Perahu
 Makan mee bakso, daging lembunya memang yummi... 
 Makan nasi padang bersama kak Som, pensyarah UKM
Antara factory outlet yang dikunjungi, Rumah Mode :)
Cuba kira cili padinya, banyak kan... namanya nasi goreng special. Bila tengok cili padinya, fuh!!! boleh tahan.

Bentang paper dah selesai, jalan-jalan, makan-makan dan shoping pun dah selesai, sampai juga hajat nak ke Bandung, Akhirnya. Ada rezeki nak pergi lagi. Insyaallah :)

No comments:

Post a Comment