JellyPages.com

Thursday 19 June 2014

ReWaRd

Reward untuk diri sendiri dan hadiah hari jadi untuk Mr Zarul serta hadiah hari jadi untuk si Khayra Zulaikha yang ke-7 tahun. Walaupun dahulunya dah diberikan buku sebagai hadiah tetapi yang ini diberi khas kepadanya walaupun tidak diminta.
 Tahun ini hadiah jam, tahun depan nak bagi hadiah apa pula ya... :) Yang ini khas untuk Mr Zarul.
 Yang warna pink ini untuk si Khayra Zulaikha sempena hari jadinya yang ke-7 tahun. Boleh pakai ke sekolah dan tahan lasak. :)
Yang ini, mestilah untuk aku. Walaupun hari jadi aku lambat lagi, tetapi nak juga untuk reward pada diri sendiri yang penat berkerja siang dan malam. Penat sangat ke? Ya lah, di rumah dengan urusan keluarga, di pejabat dengan tugasan mengajar, berjumpa pelajar, pentadbiran pula. Hehe. Moga hujung tahun ini ada berita yang lebih gembira. Ameen :) Sesetengah orang suka reward "menghadiahkan" diri sendiri dengan barang-barang yang tertentu, kalau bagi sesetengah perempuan mungkin membeli barang kemas, barangan berjenama seperti handbag dan lain-lain, tetapi bagi aku... memadai dengan pemberian seikhlas hati kepada diri sendiri. Ukur baju di badan sendiri. Kalau rasa ada pendapatan lebih bolehlah mencapai sesuatu untuk dihadiahkan kepada diri sendiri. Tidak perlu tunggu orang lain hadiahkan pada diri kita. Masalahnya ada ke orang nak bagi kita hadiah bila dah tua bangka ni kan. Melainkan orang yang rapat dan orang yang tersayang. Hehe. Tapi takkan nak demand nak itu dan ini. Hah, kalau rasa tak dapat hadiah seperti yang dikehendaki, bolehlah kumpul duit dan beli sendiri. :) Kadang-kadang reward ni macam terapi juga. Kalau rajin aku juga biasa reward dengan pergi ke Pusat Rawatan Kecantikan untuk memanjakan diri. Sekali sekali memanjakan diri apalah salahnya. Untuk kesihatan diri dan untuk si dia juga kan. (Bagi yang bersuami lah). Apa-apapun bagi aku reward adalah terapi. :) Tahun depan kena dapat reward yang lebih special sedikit. Apa ya. Jeng...jeng...jeng.
Alhamdulillah dengan segala nikmat yang dikurniakannya. :)

No comments:

Post a Comment