JellyPages.com

Wednesday 23 April 2014

JaLaN-JaLaN di TaSiK TaiPinG DaN Zoo TaIpInG

Cuti sekolah yang lalu (Disember 2013), aku dan Mr Zarul sempat lah membawa anak-anak berjalan-jalan ke Tasik Taiping dan Zoo Taiping. Agak seronok jugalah di situ. Walaupun dihambat dengan pelbagai urusan kerja dan tugas hakiki namun cuti sekolah anak-anak tidak boleh disia-siakan. Ibu dan ayah pun nak bercuti juga. Cuci otak dan cuci mata, heh :) Balik bercuti semangat untuk berkerja juga fresh. Alhamdulillah :)
Suka sangat dapat naik bot, Bot ni perlu dikayuh dengan kaki, mesti ada sekurang-kurangnya dua orang dewasa untuk mengayuhnya, nasib baik ada kawan Mr Zarul (Mr. Yusli) yang menjadi partner Mr Zarul dalam bab mengayuh pedal bot ni. Dia jugalah yang temankan kami berjalan-jalan di sekitar Taiping dan bawa pusing-pusing jalan-jalan cari makan di sekitar Taiping. Hehe :)
Hah, inilah Mr Yusli, kawan Mr Zarul. Memang anak jati Taiping ni. Ada iras-iras Anuar Zain tak :P
 
 Atas bot si Amani sempat lagi makan aiskrim :)
Orang sebelah tu dah tak pandang kamera bila dapat aiskrim, si Khayra yang control mulut tengah makan aiskrim :)

 Seronoknya Husna dapat naik bot :)
 Steadylah bro, pakai life jacket nak tak nak je, tau la tasik tak dalam. kot2 la kan :)
 Saya di Zoo Taiping :)
 Gigit jari pun sodap... Kata Husna :) Nasib baik ibu dukung saya bawa pusing-pusing kat Zoo. :)
 Posing dulu di depan kandang :)
 Jinak betul si memerang ni. Aktif sangat melompat-lompat dan berenang ke hulu ke hilir. Nampak budak-budak duduk di depan cermin tu lagilah ditunjukkan aksi yang macam-macam. Seronok sangat di sini, Khayra dan Amani melompat-lompat seronok tengok memerang tu :) Ingatkan diaorang sahaja yang melompat, bebudak lain yang tengok pun teruja juga. :)
 Hai... comel tak saya. Kata si Memerang :P

 Amani sedang merenung ikan-ikan koi di dalam kolam :) Tengah keletihan juga masa ni. Dah nak jalan keluar balik dari zoo.

 Nanti kita datang lagi... :)
Selamat tinggal Zoo Taiping :)
Habis jalan-jalan di Zoo Taiping kami pergi makan di kedai Mee Udang Mak Jah yang famous di Taiping, Bukan setakat mee udang, sotong kangkung pun ada juga. Maka tidak perlu lah nak ke Padang Kota Penang kalau nak makan sotong kangkung ni, kat sini pun ada. Harga pun boleh tahan.
 Lihat, mee udang Mak Jah, udang segar bugar dan besar-besar, Yummi. Sedap sangat. Burp!!! Alhamdulillah :)
Gambar tempat parking superbike dan kereta di kedai mee udang Mak Jah. Katanya, hari minggu memang penuh dengan superbike dari utara dan selatan akan ke sini. Akhirnya, itu sahajalah setakat ini jalan-jalan di Taiping. Seronok sangat, Taiping, nanti kami datang lagi tau!!!

No comments:

Post a Comment