JellyPages.com

Wednesday 13 April 2011

Khayra Zulaikha Entri Satu Hingga Dua

     Khayra Zulaikha mula berjalan pada umur 12 bulan. Saat-saat yang dinanti-nantikan oleh ibu dan ayah. Khayra meniarap dalam usia 4 bulan, pandai duduk di usia 6 bulan, Khayra tidak merangkak tetapi terus berdiri, meniti di tepi meja dan kerusi dan bertatih untuk berjalan. Pada masa ini Khayra masih tidak pandai bercakap kecuali menyebut bababa, mamama dan suka membuat mimik muka.

Khayra Zulaikha dan mimik muka "Busuk"

Khayra Zulaikha 1 Tahun 1 Bulan


Khayra Zulaikha 1 Tahun 2 Bulan
     Bila Khayra sudah pandai berjalan, laju sahaja Khayra melangkah dan berlari, tengok tu! Ibu dan ayah terpaksa mengejar Khayra.

Khayra Zulaikha 1 Tahun 3 Bulan
     Apabila Khayra sudah berani untuk naik buaian sendiri. Ibu terpaksa pegang di tepi takut-takut Khayra terjatuh. Khayra duduk sahaja di situ dan ibu menghayun buaian dengan perlahan.

Khayra Zulaikha 1 Tahun 4 Bulan
     Khayra duduk di "baby chair." Masa ini makanan kegemaran Khayra adalah kentang goreng.

Khayra Zulaikha 1 Tahun 5 Bulan
     Khayra dan baby pooh. Hadiah harijadi untuk Khayra. Pertama kali juga Khayra memakai baju kurung. Baju kurung yang cantik itu dibuat oleh tok khas untuk Khayra.

Khayra Zulaikha 1 Tahun 6 Bulan
     Pada masa ini kita ke Jom Heboh Bukit Jalil. Ibu, ayah, opah, acu, abang long nabil pun ikut sekali.

Khayra Zulaikha 1 Tahun 7 Bulan
     Di taman permainan dekat rumah kita. Rambut Khayra tidak pernah panjang kerana selalu dipotong oleh "mak" pengasuh Khayra yang suka tengok rambut Khayra pendek.


Khayra Zulaikha 1 Tahun 8 Bulan
     Di sebelah Khayra itu abang Aron (sepupu Khayra) dan ibunya. Pada masa ini kita pergi ke Cameron Highlands dan bermalam di sana. Khayra dan abang Aron makan Ais krim strawberry yang sangat sedap. Kalau kita pergi ke sana, pasti ibu dan ayah tidak lupa untuk membeli dan makan ais krim strawberry bersama-sama dengan Khayra.


Khayra Zulaikha 1 Tahun 9 Bulan
  
Khayra Zulaikha 1 Tahun 10 Bulan
Khayra yang sudah pandai bergaya, bermula dengan cermin mata ibu dan membuat gaya "peace."

Khayra Zulaikha 1 Tahun 11 Bulan
     Khayra di Secret Recipe, cheese cake adalah kesukaan Khayra. Bila kita di sini pasti ibu dan ayah akan memesan cheese cake untuk Khayra. Kesukaan Khayra menyebabkan ibu telah belajar membuat cheese cake daripada uncle Neeshan dan Khayra juga amat menyukainya. 

Khayra Zulaikha 2 Tahun
     Khayra di Pizza Hut, kesukaan Khayra ialah mushroom soup Pizza.

Kek Birthday Khayra Zulaikha 2 Tahun
     Khayra Zulaikha kesayangan ibu dan ayah, jadilah anak yang baik dan solehah, sayangilah dan cintailah kami ibu dan ayahmu. Kami amat menyintaimu sayang.

No comments:

Post a Comment